mandag 2. mars 2015

5x4 min intervall med NR

Etter helgens trening vurderte jeg å ta en dags pause i dag, men det ble med tanken. Northern Runners hadde sin intervalltrening i dag og det er god trening. Kanskje det kunne være fint med litt bortoverbakkeløping som ett avbrekk til motbakkene? Opprinnelig var planen 4x4 min, men det ble 5x4 min. Etter min store forbauselse fungerte føttene veldig bra i dag, selv om de var stive under oppvarmingen. Ble heller ikke noe bedre når man tråkket seg gjennomvåt i kald slush under oppvarmingen og vann i de "tette" barfotskoene blir som en delvis tett isbiterpose. Vannet holder seg fantastisk bra inne i skoene, sikkert fordi skoene egentlig prøver å holde vannet ute. Iallefall var det lite å gjøre med og da fikk man heller løpe fortere slik at tærne ikke ble alt for kalde. Intervallene gikk bra og det var godt med en slik treningsøkt igjen. Så langt har man nå fire dager i strekk med løping, og alle dagene i mars. Kanskje man skal satse på løping alle dager i mars måned? Iallefall minimum 5 km på de dagene man egentlig tenker pause. Vi får se hvordan det går utover måneden. Nå er det kvelden og de nyvaskede løpeklærne skal henges opp til tørk. Drøm søtt om løping.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar